dinsdag 11 augustus 2009

Mijn antwoord is 'JA'

Mijn liefste Frederick,

Ik heb er geen idee van hoe ik mij hier weer in heb laten luizen. U kent mijn stelling omtrent het trouwen: het is nutteloos, leidt tot niks dan miserie en een scheiding. Kinderen kopen helpt ook al geen zier want die zorgen alleen maar voor nog meer spanning. Zet dat laatste dus vooral uit je hoofd, ik heb er al twee en dat is meer dan genoeg. Ge moogt er live gaan maken op een ander. Zo, voila, dat is al klaar en duidelijk zou ik zeggen.

Moeten we nog afspraken maken? Misschien dat ik iets minder lomp mag zijn in mijn uitlatingen, zoals je lieve en grappige zus al mocht ondervinden op haar mededeling dat ze gelukkig was getrouwd te zijn. Ik moet toegeven dat mijn ‘nu nog!’ niet echt gepast was. Gelukkig kon ze er nog mee lachen, want we zaten nog maar aan de aperitief en ik had ontzettende honger. Stel je voor dat ik naar huis gevlogen was. Wat op zich niet ging want ik was mee met jouw auto die van de band rolde op het moment dat ik mijn rijbewijs haalde. 18 jaar geleden, dacht ik. Het steekt niet op een jaar meer of minder.

Over jaren gesproken: een immens leeftijdsverschil scheidt ons. 15 hele jaren, exact de tijd die ik nodig had om te beseffen dat ik toch niet bij hem wou blijven. Maakt dit jou niet op één of andere manier een beetje bang? 15 jaar is minder dan de helft van mijn leven. Weet je wel hoe lang dat is? Neen, je moet hier geen antwoord op geven, ongetwijfeld kan je al tellen.

Oja, nog dit: ik ben absoluut niet van plan om je financiëel te onderhouden. Ditzelfde, maar dan in omgekeerde richting, wordt ook niet van jou verwacht. Kunnen we dat zo afspreken?

Liefs,

Elke

6 opmerkingen:

  1. Joepie joepie! Blijken Fons en ik toch niet het enige koppel te zijn met een groot leeftijdsverschil...ik ben benieuwd naar de vervolgbrieven, want het is hier ooo zoooo herkenbaar. Gniffel gniffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elke, voor eens en altijd: Leve de spontaniteit en eerlijkheid!!! Jiehaaa!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar als dat hier geen schoon initiatief is!

    Ik ben dan ook de aller eerste en speciaalste volger :o).

    Succes met dit gemeenschappelijk project!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie geven toch een vat op deze bijzonder moedige verbintenis, mag ik hopen?
    Wanneer moet ik er zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ligt dat aan mij dat ik niet kan volgen?

    BeantwoordenVerwijderen